Nuffnang add

Sabtu, 10 Oktober 2009

Aku

Aku suka baca buku. Memang hobi aku yang tak pernah berubah sampai sekarang. Rasanya kalau sehari tak membaca macam aku rasa aku jadi almari atau kotak kasut jer. Berisi tapi kosong. Tak kisahlaaa, kalau tak dapat baca pun sekurang2nya dapat baca penunjuk jalan atau papan tanda pun kira ok ape. kikiiiiikiiiii

Buku macam mana yang aku minat ek...... Aku suka buku cerita dongeng, citer2 tentang kemanusiaan, buku2 yang mengajak kita berfikir, ketuhanan dan macam2 lagilah. Aku suka gak buku citer dongeng nie. Bagi aku buku2 macam nie santai... penuh pengajaran dan menenangkan.

Aku masih ingat lagi, masa first day aku masuk sekolah aku memang blurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Sepatah haram huruf pun aku tak kenal. Aku tak pernah masuk tadika. Tak pernah campur orang. Dunia aku masa tu ikut abah and mak aku pergi ladang. Abah aku kerja estet. So paham2 ajerlah dunia aku masa tu.....

Nanti2 aku ceritakan ek. Kalau ada mood aku citer lah pasal aku yang pernah sekolah asli , tamil dan lain2 lagi.Boleh tak ko bayang kan....... Macam mana membesar dan sekolah kat sekolah Orang Asli.

Huh, pasal buku tu, aku pun bawak kehulu kehilir buku yang aku pegang tu Minta orang bacakan, tapi hampeh.... Aku rasa tajuk buku tu tak silap aku lah cermin ajaib, lupalah. Percaya atau tidak, aku ambik masa 6 bulan untuk belajar membaca. Lepas aku tau nikmatnya membaca, aku tak lepaskan sampai sekarang. Cita-cita aku masa tu, aku nak baca buku yang tebal2. Aku cuba baca tunggul2 gerigis.... tpi tak paham.....

Tah lah, aku dah hilang idea lak nak merepek. Tadi banyak idea yang datang. La nie zero lak. K lah to be bersambung....

Tiada ulasan: