Nuffnang add

Ahad, 11 Oktober 2009

IMPIAN

(ditulis awal2)
Semua orang mempunyai kehendak atau kemahuan. Jangan nafikan. Kerana kemahuan dan keinginan itu sebenarnya ada yang mustahil dan ada yang tidak. Sebenarnya dengan erti kata yang mudah kehendak atau keinginan adalah impian...
Kata impiannya sebenarnya adalah satu kenyataan. Kenyataan jika ia boleh dicapai dan mustahil jika tidak mungkin dapat dicapai. Impian adalah kejahilan bagi sesiapa yang tidak ada keinginan manakala ia adalah cahaya terang bagi orang yang sering meletakkan sesuatu untuk mengejarnya.
Mengejar impian adalah keunggulan yang sejati, mengejar impian adalah kebijaksanaan, mengejar impaian adalah realiti.Mengejar impian adalah macho, mengejar impian adalah dermawan pada diri, mengejar impian adalah kenyataan, mengejar impian adalah kemahuan. Memburu impian adalah kewajipan, memburu impian adalah tanggungjawab, memburu impian adalah perubahan. Jika anda ingin keunggulan pada hidup, capailah impian anda, kerana setiap impian yang di sia-sia kan ibarat kezaliman.
Tapi dalam mengejar impian janganlah kita tinggalkan batas2 agama, jangan kita lupakan akar budaya kita, jangan kita tinggalkan rumpun budi kita. Berpeganglah pada yang Kuasa.
Jadi.. selamat mengejar impian semua (termasuk diriku...)

Tiada ulasan: